POSTUP PŘI VYŘIZOVÁNÍ STÍŽNOSTÍ PŘI POSKYTOVÁNÍ
ZDRAVOTNÍCH SLUŽEB
podle
zákona č. 372/2011 Sb., ust. § 93
(1) Proti postupu poskytovatele
při poskytování zdravotních služeb nebo proti činnostem souvisejícím se
zdravotními službami může podat stížnost
a) pacient,
b) zákonný zástupce nebo opatrovník
pacienta,
c) osoba blízká v případě, že pacient tak
nemůže učinit s ohledem na svůj zdravotní stav nebo pokud zemřel, nebo
d) osoba zmocněná pacientem.
Stížnost se podává poskytovateli,
proti kterému směřuje; tím není dotčena možnost podat stížnost podle jiných
právních předpisů. Podání stížnosti nesmí být osobě, která ji podala, nebo
pacientovi, jehož se stížnost týká, na újmu.
(2) Pokud osoba, která podala
poskytovateli stížnost (dále jen „stěžovatel“), s jejím vyřízením
nesouhlasí, může podat stížnost příslušnému správnímu orgánu, tedy
Krajskému úřadu Ústeckého kraje, odboru zdravotnictví, Velká Hradební
3118/48, 400 02 Ústí nad Labem.
Zároveň uvede důvody nesouhlasu s vyřízením stížnosti poskytovatelem.
(3) Poskytovatel je povinen
a) navrhnout stěžovateli ústní projednání
stížnosti, pokud je to s ohledem na charakter stížnosti vhodné,
b) vyřídit stížnost do 30 dnů ode dne
jejího obdržení; tuto lhůtu může odůvodněně prodloužit o dalších 30 dnů;
jde-li o stížnost, k jejímuž vyřízení je nepříslušný, je povinen ji do 5
dnů ode dne jejího obdržení prokazatelně postoupit věcně příslušnému
subjektu; o prodloužení lhůty a postoupení stížnosti je povinen informovat
stěžovatele,
c) vést evidenci o podání stížností a o
způsobu jejich vyřízení,
d) umožnit stěžovateli nahlížet do
konkrétního stížnostního spisu a pořizovat z něj kopie.
Postup
při vyřizování stížnosti podle ust. § 93 zák. č. 372/2011 Sb., o
zdravotních službách, je přístupný v provozovně firmy SENIOR CZ, s.r.o. v
kanceláři vrchní sestry.
|